"Uvenner" - en SoMe kampagne, der skal få unge mænd til at spise mere plantebaseret

2024

Projektets formål er at fremme interessen og efterspørgslen af primært producerede grøntsager blandt unge mænd uden for storbyerne gennem underholdende oplysning på sociale medier.

I samarbejde mellem Tænketanken Frej og Dummy Entertainment, vil vi bruge humor og udstilling af fordomme for at ændre opfattelsen af plantebaseret kost. Dummy Entertainment, med deres erfaring inden for underholdning og rækkevidde på sociale medier, vil levere indhold, mens Tænketanken Frej sikrer, at vinklen og viden bag indholdet er videnskabeligt korrekt og har de korrekte budskaber.

Projektet sigter mod at afstigmatisere produkter som bælgfrugter og portrættere dem som folkelige og maskuline, samtidig med at det inspirerer målgruppen med plantebaserede retter og smage, som de kan identificere sig med. Ved at bruge humor som et effektivt middel til at ændre adfærd og afstigmatisere plantebaseret kost, håber vi at øge interessen og efterspørgslen på plantebaserede fødevarer blandt målgruppen.

Udfører/hovedansøger Tænketanken Frej
Øvrige samarbejdspartnere Dummy Entertainment Aps
Projektets samlede budget DKK 323.256,00
Bevillingsstørrelse tildelt DKK 323.256,00