Nu’ det tid til Tempeh i Detail (NuTiD)

2024

Projektets primære formål er at udbrede tilgængeligheden og anvendelsen af økologisk nordisktempeh blandt private forbrugere, ved udviklingen af særligt målrettede produkter og kommunikation.

Det vil resultere i min. 3 produkter af økologisk nordisk tempeh i dansk detailhandel, som er udviklet og præsenteret på en sådan måde at de vil opnå bred popularitet. Idéen er at bringe tempeh helt frem i privatforbrugerens fokus, ved at gøre det enkelt, lækkert og relevant at integrere i alles hverdagskost. Qua dette projekt vil nordisk tempeh indtage en ny og god pladsering i køledisken og hjemme på folks morgen-, frokost- og middagstallerkener, hvor det vil reducere mængden af kød. Ved hjælp af designtænkning i produktudvikling og kommunikation vil private forbrugere blive fristet og nudget til at træffe nye grønne valg i madlavningen. Samtidig vil de nyudviklede produkter åbne for øgede eksportmuligheder.

Udfører/hovedansøger Contempehrary Aps
Øvrige samarbejdspartnere Ingen øvrige samarbejdspartnere
Projektets samlede budget DKK 931.900,00
Bevillingsstørrelse tildelt DKK 419.355,00